Jak wymienić łącznik stabilizatora?

Jak wymienić łączniki ?

Wymiana łącznika stabilizatora nie wymaga wizyty u mechanika. Wystarczy kilka podstawowych wiadomości i narzędzi, które każdy w garażu posiada i trochę czasu. 

Zaleca się aby wymieniać drążki po obu stronach jednocześnie. 
 

Podpowiadamy w kilku krokach jak samodzielnie wymienić łącznik: 

1. Pierwszą czynnością  podczas wymiany  jest uniesienie auta do góry przy pomocy lewarka.

2. Następnie odkręcamy i zdejmujemy koła i lokalizujemy łącznik stabilizatora (zazwyczaj  cienki pręt zakończony po obu stronach gumowo-metalowymi przegubami).

3. Po odkręceniu koła oceniamy, jak  musimy podnieść auto, by wysunięcie łącznika było możliwe. Śruby warto spryskać  preparatem wielofunkcyjnym typu WD-40 lub innym penetratorem w celu ich nasmarowania i odrdzewienia.
Po kilku chwilach  możemy przystąpić do odkręcania nakrętek i wyjęcia łącznika stabilizatora.

4. Następnie czyścimy powierzchnię stykającą się z łącznikiem za pomocą papieru ściernego lub szczotki drucianej. Zakładamy nowy łącznik stabilizatora, skręcamy nakrętki momentem 25-35 Nm aby nie zerwać gwintów. Warto wcześniej delikatnie je przesmarować. Podczas tej czynności należy zwrócić szczególną uwagę na to, by nie uszkodzić gumowych osłon.

5. Zakładamy koło, opuszczamy samochód i gotowa jedna strona.

Następnie możemy przystąpić do wymiany łącznika po drugiej stronie pojazdu.  Wszystkie czynności wykonujemy analogicznie jak w przypadku pierwszego łącznika .

Przed wyjechaniem na drogę warto jeszcze raz sprawdzić poprawność montażu.  

Nowe łączniki powinny zapewnić pewne, bezpieczne i komfortowe prowadzenie na 60-80 tys km .