Jak wymienić łączniki ?
Wymiana łącznika stabilizatora nie wymaga wizyty u mechanika. Wystarczy kilka podstawowych wiadomości i narzędzi, które każdy w garażu posiada i trochę czasu.
Zaleca się aby wymieniać drążki po obu stronach jednocześnie.
Podpowiadamy w kilku krokach jak samodzielnie wymienić łącznik:
1. Pierwszą czynnością podczas wymiany jest uniesienie auta do góry przy pomocy lewarka.
2. Następnie odkręcamy i zdejmujemy koła i lokalizujemy łącznik stabilizatora (zazwyczaj cienki pręt zakończony po obu stronach gumowo-metalowymi przegubami).
3. Po odkręceniu koła oceniamy, jak musimy podnieść auto, by wysunięcie łącznika było możliwe. Śruby warto spryskać preparatem wielofunkcyjnym typu WD-40 lub innym penetratorem w celu ich nasmarowania i odrdzewienia.
Po kilku chwilach możemy przystąpić do odkręcania nakrętek i wyjęcia łącznika stabilizatora.
4. Następnie czyścimy powierzchnię stykającą się z łącznikiem za pomocą papieru ściernego lub szczotki drucianej. Zakładamy nowy łącznik stabilizatora, skręcamy nakrętki momentem 25-35 Nm aby nie zerwać gwintów. Warto wcześniej delikatnie je przesmarować. Podczas tej czynności należy zwrócić szczególną uwagę na to, by nie uszkodzić gumowych osłon.
5. Zakładamy koło, opuszczamy samochód i gotowa jedna strona.
Następnie możemy przystąpić do wymiany łącznika po drugiej stronie pojazdu. Wszystkie czynności wykonujemy analogicznie jak w przypadku pierwszego łącznika .
Przed wyjechaniem na drogę warto jeszcze raz sprawdzić poprawność montażu.
Nowe łączniki powinny zapewnić pewne, bezpieczne i komfortowe prowadzenie na 60-80 tys km .